Välkommen till VintagefromSweden

Välkomna hit, till den här alldeles rykande färska bloggen. Vad temat är kanske inte sådär supersvårt att räkna ut med tanke på namnet. Ja, för visst är det så: Här är tanken att det ska svämma över med allt som har med det fantastiska fenomenet VINTAGE att göra. Spontant tänker nog de allra flesta av er på mode och kläder. Så gjorde även jag de första gången jag kom i kontakt med vintage via tidningar, bloggar och webbutiker. Ju mer jag har funderat över det har jag dock kommit fram till att det är mycket mer än så. Det yttrar sig på så många olika vis och har inga regler. Det innehåller allt det som hände igår och som vi idag minns, tar fram och omvandlar till något eget.
Men någonstans måste man börja och för mig blir det naturliga valet att kasta mig ut här och dela med mig av intresset av just vintagekläder. Jag är en rookie på många vis och verkligen ingen expert. Än. Därför går jag in med öppet sinne och insuper vintagevärlden med hull och hår. Med andra ord kan det bli vad som helst av det här och det finns många storslagna idéer!
Så vad börjar vi fredagen med (som för övrigt även är en bra bloggstart)? Naturligtvis blir det en liten accessoarshoppingrunda bland Malmös second hand-butiker för att leta gobitar inför en fotografering på måndag. Blev ni lite nyfikna nu? Vad roligt! Välkomna tillbaka lite senare så berättar jag mer.

Allas vår favorit Betty Draper - också på shoppingtur?

Bildkälla


Kommentarer
Postat av: Karin

Oh we loooove Betty! :D

2011-09-09 @ 18:27:09
Postat av: Peter

Ja och vi älskar Don Draper :oP

2011-09-09 @ 18:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0